Hauta-alueet

Raision hautausmaa on erilaisten hautausmaa-alueiden monimuotoinen kokonaisuus.

Arkkuhautoja on sekä nurmi-, hiekka-, että sorapintaisilla alueilla. Hautapaikkavaihtoehtoina ovat niin sanotut matala- ja syvähaudat, joista matalahaudassa on yksi hautasija, syvähaudassa kaksi. Arkkuhauta-alueilla sijaitsevat myös muutamat vanhimmista uurna- ja muistolehtoalueista, kuten Ristin Suvanto.

Ikirauhan kallioiden uurnahaudat

Ikirauhan kalliot on pelkästään uurnahautaamiseen tarkoitettu kallioinen alue. Suunnittelun lähtökohtana on ollut luoda hauta-alue, jossa omaisten ei tarvitse huolehtia haudanhoidosta. Omaiset saavat aluekohtaiset ohjeet kukka- ja kynttiläkäytännöistä, jotta voidaan varmistaa alueen turvallisuus ja säilyttää sen yhtenäisyys.

Ikirauhan kallioilla sijaitsee ainutlaatuinen talvihautausmaa,  Kirkkauden kappeli

Alueen muita hautausmaakortteleita ovat Ristikivi, Kivikkopuutarha, Aurinkorinne, Omenapuulaakso, Kallioristi, suku-uurnahauta-alueet sekä muistolehdot.

Hautamuistomerkistä tulee seurakunnalle aina toimittaa etukäteen hautamuistomerkkisuunnitelma. Tämä koskee myös luonnonkivialuetta eli Kivikkopuutarhaa. Muistolehtoihin on mahdollista tilata seurakunnalta muistolaatta.

Opas hautapaikan valintaanOpas hautapaikan valintaanLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Hautausmaan osastokarttaHautausmaan osastokarttaLinkki avautuu uudessa välilehdessä