Kirkkoon liittyminen

Voit liittyä kirkkoon Liity kirkkoonLinkki avautuu uudessa välilehdessä -nettipalvelun kautta. Sivuilta saat myös lisätietoa kirkkoon liittymisestä.

Kirkkoon voi liittyä kuka tahansa 15-vuotta täyttänyt henkilö, joka on kastettu ja rippikoulun käynyt. Jäseneksi liitytään siihen seurakuntaan, jonka alueella asuu. Raisiolaisista tulee siis Raision seurakunnan jäseniä.

Jäsenyytesi on voimassa kun seurakunta on asian vahvistanut. Jäsenyyden vahvistusilmoitus lähetetään joko sähköpostitse tai kirjeellä.

Jos liityjää ei ole kastettu ja / tai hän ei ole käynyt rippikoulua, käydään ensin yksityisrippikoulu ja sen jälkeen kastamaton kastetaan.

1.1.2021 alkaen seurakuntamme jäsenrekisteriasiat hoitaa Turun alueellinen keskusrekisteriLinkki avautuu uudessa välilehdessä (Linkki johtaa ulkopuoliselle sivustolle ja aukeaa uudessa ikkunassa). Näitä ovat mm. virkatodistustilaukset, seurakuntaan liittyminen, avioliiton esteiden tutkiminen ja kasteiden rekisteröinti.

Lisätietoja kirkkoon liittymisestä voit tiedustella seurakuntatoimistosta.

Lisätietoja seurakunnan aikuisrippikoulusta tai aikuiskasteesta saat nettisivuiltamme tai seurakunnan papeilta.

Lue lisää rippikoulusta Kirkon yhteisiltä sivuiltaLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Olet lämpimästi tervetullut Raision seurakunnan jäseneksi!

Seurakunnan jäsenyys

Seurakunnan jäsen voi:

• mennä naimisiin kirkossa
  • antaa kastaa lapsensa
  • olla kummi
  • äänestää kirkon vaaleissa
  • olla ehdolla kirkon vaaleissa

Seurakunnassa voit auttaa toisia monenlaisissa tehtävissä, saat itse tarvitessasi apua ja voit olla mukana seurakunnan hengellisessä elämässä. Usko Jumalaan vahvistuu, kun sitä voi jakaa yhdessä toisten kanssa. Seurakunnassa tavallinen arki ja hengellinen elämä risteävät. Seurakunta on kaikenlaisten ihmisten hengellinen koti.

Raision seurakunta, niin kuin jokainen paikallisseurakunta, on myös osa Suomen evankelis-luterilaista kirkkoa. Seurakunnan jäsenyys on silta koko maailman laajuiseen kristittyjen yhteyteen.