Ympäristö

Raision seurakunta on toiminut pitkäjänteisesti ja aktiivisesti luomakunnan puolesta. Ympäristö-sivujen myötä löydät tietoa tästä työstä sekä siitä, miten voit itse huolehtia luomakunnasta.

Raision seurakunnan työ luomakunnan ja ympäristön hyväksi perustuu Raamattuun. Raamatusta löytyy monia luonnon kestävään käyttöön liittyviä ohjeita. Meidän tehtävänämme on viljellä ja varjella - siis huolehtia koko luomakunnasta. Huolenpito luomakunnasta ilmaisee myös kunnioitusta Jumalaa kohtaan Luojana.

Ympäristödiplomi sitouttaa

Raision seurakunta on ollut ympäristödiplomi-seurakunta vuodesta 2007. Tämä tarkoittaa sitä, että kaikessa seurakunnan toiminnassa pyritään ottamaan ympäristöasiat huomioon kestävällä tavalla.

Kirkkoneuvosto on vahvistanut 5.9.2022 kokouksessaan ympäristödiplomin uusimiseen liittyvän ympäristökatselmuksen liitteineen sekä hyväksynyt Raision seurakunnan uuden ympäristöohjelman vuosiksi 2022-2027. Kirkkohallitus myönsi Raision seurakunnalle 4. kaudelle ympäristödiplomin keväällä 2023. Voit tutustua ympäristöohjelmaan oheisen liitteen välityksellä.

Ympäristöohjelma 2022-2027Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Seurakunnan luontopolun opastetaulu kertoo levon merkityksestä.

Seurakunnan ympäristöasioihin liittyen voit ottaa yhteyttä ympäristöasiantuntija Hannele Siltalaan