Raision kirkko

Kirkon edestä otettu kesäinen kuva. Kuvassa näkyy kirkon pääovi.

300

Raision keskiaikainen harmaakivikirkko sijaitsee hautausmaan ympäröimänä aivan Raision keskustassa.

Kirkko avoinna sopimuksen mukaan.

Mikäli tiekirkkoaikaan kirkossa on meneillään esim. tilaisuus, etkä pääsekään sisälle itse kirkkoon, niin lataa puhelimeesi Nomadi -app (valitse Pyhän Martin pyhiinvaellus) ja tutustu sen avulla hautausmaan historiaan, erilaisiin legendoihin ja hiljenny muistelupolun varrella tai kuuntele muutama laulu.

Raision kirkko on yksi maamme vanhimmista ja rakennusvuotena onkin pidetty vuotta 1305. Kirkko on nimetty Pyhän Martin, keski-ajan pyhimyksen mukaan, jonka kuva on myös Raision kaupungin vaakunassa. Sanankuulijoita kirkkoon mahtuu noin 300.

Esteettömyys:
Invapysäköinti pääkäytävän varrella. Kirkkoon sisälle on esteetön kulku. Alttarille eli kirkon etuosaan tullessa on kaksi porrasaskelmaa. Pyydettäessä on mahdollisuus saada käyttöön pyörätuoliliuskat. Kirkon sisätiloissa on käytössä induktiosilmukka. WC:t sijaitsevat erillisessä rakennuksessa kirkon läheisyydessä

Sydäniskuri Sydäniskuri
Esteetön wc Esteetön wc
Induktiosilmukka Induktiosilmukka
wc wc

Taivaan kansalaisena maailmassa

Kuu kiurusta kotiin - Histan veisaajat & Tero Pajunen

Histan veisaajat, neljätoista laulajaa, on virsimusiikille omistautunut lauluyhtye. Yhtyeessä laulaa musiikin ammattilaisia, ammattiopiskelijoita ja taitavia harrastajia. Tero Pajunen on turkulaissyntyinen laulaja ja lauluntekijä, joka tunnetaan monipuolisena ja improvisoivana muusikkona sekä äänenkäyttäjänä. Konserttiin on vapaa pääsy, käsiohjelma 5 €. Sydämellisesti tervetuloa!
to 2.5. klo 18.00

KirkonMenot

Arki-illan messu kaikenikäisille klo 18 kirkossa. Laulut nuorten bändin tahdissa. Tervetuloa mukaan!

Tervetuloa rukoussunnuntain messuun!
to 9.5. klo 10.00

Kansanlaulukirkko

Helatorstain messu on myös Kansanlaulukirkko. Musiikkina lauletaan monille tuttuja suomalaisia kansansävelmiä Anna-Mari Kaskisen uusilla sanoituksilla.
la 11.5. klo 18.00

Tyhjän sylin hartaus

Lapsettomien lauantain tyhjän sylin hartaushetki tahattomasti lapsettomille, lapsensa menettäneille ja muusta syystä tyhjää syliä sureville.
Hartaushetki sisältää musiikkia, rukousta, Raamatun tekstejä ja puhetta.
Tilaisuuden päätteeksi saat halutessasi jäädä vielä hetkeksi musiikin, yhteisen läsnäolon ja Pyhän äärelle.

Tilaisuutta toteuttamassa pastori Mio Kivelä ja kanttori Katarina Engström

Pyhän Hengen odotus.
ke 22.5. klo 19.00

Kevätkonsertti - Musica Vocale, joht. Tomi Satomaa

Musica Vocale, Suomen kirkkomusiikkiliiton vuoden kuoro 2023 Liedosta, konsertoi johtajanaan Tomi Satomaa ja pianistina Tuuli Lempa.
Konsertin ohjelmassa suomalaista musiikkia. Ohjelmasta lisää lähempänä konsertin ajankohtaa.
Vapaa pääsy, käsiohjelma 5 €. Sydämellisesti tervetuloa!