Kesähetkiä kirkonmäellä

Raision kirkko ja kirkkomaa

Kesäinen keidas keskellä kaupunkia (Kuva: Kari Vainio)

Opastetut kirkkomaakierrokset, Mietiskelypolut, Suvi-illan hartaudet, Tiekirkko ja kahvila Kirkon kainalo...  Tervetuloa tutustumaan Raision kirkkoon ja puistomaiseen kirkkomaahan, joka on kesäinen keidas keskellä kaupunkia...

Opastetut iltakävelyt kirkkomaalla
Kesällä on mahdollisuus tutustua Raision monipuoliseen hautausmaahan, sen historiaan ja tarinoihin asiantuntevien Raision ja Lounaisrannikon Matkailuoppaiden johdolla.
Opastetut kierrokset ovat maksuttomia. Ne alkavat klo 18 Raision kirkon pääportilta ja kestävät noin 1,5 tuntia.
Kirkkomaakierrosten ajankohdat ja aiheet:
to 16.6. Vanhaa, uutta ja ainutlaatuista
ti 21.6. Kirkkomaan monimuotoisuus ja rakennukset
to 18.8. Vanhaa, uutta ja ainutlaatuista
ti 23.8. Osattiin sitä ennenkin – nimekkäitä raisiolaisia Raision kirkkomaalla
Tervetuloa iltakävelylle Raision kauniille kirkkomaalle!

Tiekirkko ja kahvila Kirkon Kainalo
Keskiaikainen harmaakivikirkkomme toimii tänäkin kesänä tiekirkkona 28.6.- 28.7 ja on avoinna tiistaista torstaihin klo 10-17. Tiekirkon yhteydessä toimii kahvila Kirkon Kainalo, josta voi ostaa mm. kahvia, teetä ja mehua sekä mustikkakukkosia ja makeisia.
Kahvila on avoinna tiistaisin ja keskiviikkoisin klo 11-16 ja sen tuotto menee Yhteisvastuun hyväksi.
Tervetuloa tutustumaan Pyhän Martin kirkkoon ja sitä ympäröivään vehreään ja puistomaiseen hautausmaahan sekä nauttimaan rauhallisesta kahvihetkestä kirkon kainalossa, suuren vaahteran varjossa tai Cavénin kappelin edustalla.

Pieni pyhiinvaellus kirkossa
Tämän kesän uutuutena on kirkon sisällä tehtävä Kirkkotila -pyhiinvaellus, joka aukeaa 8.6. Raision Taiteiden yön yhteydessä. Kierros on itsenäisesti kuljettavissa opaslehtisen avulla mm. tiekirkon aukioloaikoina. Tervetuloa tutustumaan kirkkoon ja itseesi!

Raamattupolku ja Mietiskelypolku
Kirkon ovelta löytyy opastus Raamattupolulle, jonka varrella on erilaisia lasivitriinejä. Polun aiheet vaihtelevat Raamatun kertomuksista muihin hengellistä elämää ja ihmisyyttä käsitteleviin kokonaisuuksiin. Vitriineiden sisältö on pyritty kokoamaan niin, että se tarjoaa jotakin kaikenikäisille kävijöille.
Kirkkomaalla on myös Mietiskelypolku, joka kutsuu kulkemaan ja hiljentymään sen varrella olevien tekstitaulujen äärellä.

Suvi-illan hartaushetket
Kesäkeskiviikkoisin 15.6.-10.8. klo 18 kokoonnutaan kirkkomaalle viettämään ulkoilmahartautta sanoin ja sävelin kesäisen luonnon keskellä, alakappelin läheisyydessä. Huonolla säällä siirrytään sisätiloihin.

2022-06-07 16:09:55.0