Haudan hallinta-ajan pidentäminen

Haudan hallinta-ajan umpeuduttua, haudalle voidaan anoa hallintaoikeuden pidennystä 10-25 vuoden ajaksi. Hallintaoikeuden jatkaminen edellyttää, että haudan hoidosta on huolehdittu.

Kirkkolain mukaan hautaoikeus lakkaa ilman irtisanomista, kun määräaika on kulunut loppuun. Raision seurakunta pyrkii ottamaan hautaoikeuden haltijaan yhteyttä, kun määräajaksi annettu hautaoikeus on umpeutunut.

Hallinta-ajan pidennystä voi anoa alla olevalla lomakkeella.

Jos hallinta-aikaa on vielä jäljellä, tulee täyttää haudan luovutuslomake, johon tarvitaan myös muiden hautaoikeuden haltijuuteen mahdollisesti oikeutettujen allekirjoitukset.

Lomakkeet tulee palauttaa Raision seurakunnan seurakuntatoimistoon, Kirkkoherrankuja 2, 21200 RAISIO.

Haudan hallinta-ajan pidennyslomakeLinkki avautuu uudessa välilehdessä
Haudan luovutuslomakeLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Lisätietoja

Tiina Peltonen, p. 044 7160 368, tiina.peltonen@evl.fi tai                                                                                                                                    Seurakuntatoimisto, p. 024360300, virasto.raisio@evl.fi