Raision kirkko

Kirkon edestä otettu kesäinen kuva. Kuvassa näkyy kirkon pääovi.

300

Raision keskiaikainen harmaakivikirkko sijaitsee hautausmaan ympäröimänä aivan Raision keskustassa.

Kirkko avoinna sopimuksen mukaan.

Mikäli tiekirkkoaikaan kirkossa on meneillään esim. tilaisuus, etkä pääsekään sisälle itse kirkkoon, niin lataa puhelimeesi Nomadi -app (valitse Pyhän Martin pyhiinvaellus) ja tutustu sen avulla hautausmaan historiaan, erilaisiin legendoihin ja hiljenny muistelupolun varrella tai kuuntele muutama laulu.

Raision kirkko on yksi maamme vanhimmista ja rakennusvuotena onkin pidetty vuotta 1305. Kirkko on nimetty Pyhän Martin, keski-ajan pyhimyksen mukaan, jonka kuva on myös Raision kaupungin vaakunassa. Sanankuulijoita kirkkoon mahtuu noin 300.

Esteettömyys:
Invapysäköinti pääkäytävän varrella. Kirkkoon sisälle on esteetön kulku. Alttarille eli kirkon etuosaan tullessa on kaksi porrasaskelmaa. Pyydettäessä on mahdollisuus saada käyttöön pyörätuoliliuskat. Kirkon sisätiloissa on käytössä induktiosilmukka. WC:t sijaitsevat erillisessä rakennuksessa kirkon läheisyydessä

Sydäniskuri Sydäniskuri
Esteetön wc Esteetön wc
Induktiosilmukka Induktiosilmukka
wc wc

ti 19.3. klo 18.00

Esitelmä Hyviä tekoja ja hurskautta? Martti ja muita pyhiä

Lehtori Jouni Elomaan esitelmä, jonka jälkeen mahdollisuus keskusteluun kahvikupillisen äärellä.
to 21.3. klo 18.00

Ehtoollisavustajakoulutus

Haluaisitko tulla ehtoollisavustajaksi Raision seurakunnan jumalanpalveluksiin? Raision seurakunnan työntekijät perehdyttävät vapaaehtoisia ehtoollisavustajan tehtäviin. Tiedustelut ja ilmoittautuminen pastori Antti Pajunen, 044 7160 358, antti.pajunen@evl.fi tai pastori Waltteri Hämäläinen, 044 716 0330, waltteri.hamalainen@evl.fi

Palmusunnuntain messu

Tervetuloa palmusunnuntain messuun. Palmusunnuntaista alkaa kirkkovuoden niin sanottu hiljainen viikko, jolloin muistellaan Jeesuksen kärsimyksiä. Päivän nimitys viittaa Raamatun pääsiäiskertomukseen, jossa Jeesus ratsasti aasilla Jerusalemiin. Jeesusta tervehtivät heittivät hänen tielleen palmunlehviä
ma 25.3. klo 18.00

Ehtoollisjumalanpalvelus selkokielellä

Tervetuloa hiljaisen viikon maanantain selkokieliseen messuun. Palvelusvuorossa Hanna Vuorio, Erja Andersson ja Katarina Engström.
ti 26.3. klo 18.00

ke 27.3. klo 17.00

Pääsiäisvaellus

Tule näkemään ja kuulemaan pääsiäisen tapahtumat palmusunnuntain yhdessäolosta, pitkäperjantain suuren kärsimyksen kautta aina pääsiäisaamun iloon.
Vaelluksella kuljetaan sekä sisällä että ulkona ja se kestää noin 35min.
ke 27.3. klo 17.30

Pääsiäisvaellus

Vaelluksella kuljetaan sekä sisällä että ulkona ja se kestää noin 35min.
to 28.3. klo 12.00

Kiirastorstain päivämessu

Kiirastorstai on ehtoollisen päivä. Tervetuloa!