Tapahtumat ja tilaisuudet

Raision seurakunnassa on paljon tapahtumia ja tilaisuuksia aikuisille. Jumalanpalvelusten lisäksi voit osallistua vaikkapa Ilta sinulle -iltoihin, Naisverkon tapaamisiin, pienpiireihin, konsertteihin ja kuoroihin sekä Tasalan Kamarin toimintaan.

Kun tulet tilaisuuksiimme, voit kysyä suoraan seurakunnan työntekijältä seurakunnan tarjoamista mahdollisuuksista. Mietitään yhdessä, mikä sinua kiinnostaa ja mitä voimme tarjota.

Kelaa tämä sivu loppuun saakka, tapahtumia ja tilaisuuksia löydät myös alempaa.

​​​​​Katso myös www.vapaaehtoistyo.fi/Raisio. Sivulta löytyvät Raision seurakunnan, kaupungin ja useiden raisiolaisten yhteisöjen vapaaehtoistehtäviä mielekkääseen tekemiseen yhdessä muiden kanssa.

Syntymäpäiväjuhlat 65- ja 70-vuotiaille

Sydämellisesti tervetuloa 65- ja 70-vuotiaiden syntymäpäiväjuhlille Viherlahteen, Raision seurakunnan omaan ihanaan leirikeskukseen Naantalin Merimaskuun, osoite Merimaskuntie 530. Juhla alkaa klo 10 lipunnostolla ja päättyy lipunlaskuun klo 15. Bussikyytiäkin on tarjolla, kyytiin pääsee Raision srk-talon parkista (Kirkkoherrankuja 2) klo 9.30 ja kotiin toki pääsee myös bussissa, Raisiossa n. klo 15.30. Ilmoittauduthan tämän linkin kauttaLinkki avautuu uudessa välilehdessä tai Erja-diakonissalle (044-7160326/ erja.andersson@evl.fi) viim. 17.5., jossa kerrot samalla, tuletko bussissa vaiko omin kyydein ja mitä mahdollisia ruoka-ainerajoituksia tai muita tärkeitä asioita Sinulla on.

Päivän aikana tarjolla on; ruokaa ja juhlakakkukahvit, luontopolkua, saunomista ja uintia, yhteislaulua ja hartautta. Halutessasi voisit ottaa mukaasi muistoja koulu- ja nuoruusajoilta, laitetaan ne yhteiseen näyttelyyn!

Näkemiin, ilolla, sydämellä ja Paljon Onnea Sinulle!

Juhlapäivässä Sinua palvelemassa ja kohtaamassa seurakunnan pastori Hanna, kanttori Sini ja diakonissa Erja.

Syntymäpäiväjuhlat 75- ja 80-vuotiaille

Lämpimästi tervetuloa te 75- ja 80-vuotias seurakuntalainen yhteisiin syntymäpäiväjuhliinne 4.9. klo 13 Raision seurakuntatalolle, osoitteeseen Kirkkoherrankuja 2. Juhlimme mm. yhteislaulujen, hartaushetken ja muisteloiden parissa. Tarjolla on toki herkulliset syntymäpäiväkakkukahvit.

Sydämellisesti tervetuloa, Jumalan Siunausta!

Teitä palvellen ja kohdaten, pastori Hanna, kanttori Sini ja diakonissa Erja.

Tiedustelut ja erityishuomiot Erjalle p. 0447160326/ erja.andersson@evl.fi.

Ilta Sinulle

Nämä illat ovat Sinulle!

Ilta sinulle -tilaisuuksissa pyritään kodikkaaseen ilmapiiriin, jossa on helppo viihtyä yhdessä ja tutustua muihin. Ohjelmaan kuuluu musiikkia, mielenkiintoisia puheenvuoroja, vapaata keskustelua ja iltapalatarjoilu. Illasta vastaa vapaaehtoisten tiimi. Tilaisuuksiin on vapaa pääsy.

Ilta Sinulle Raision seurakuntatalolla muutaman kerran vuodessa:

Kevät 2024

Ke 31.1. Vieraana tänään rovasti-evankelista Jorma "Jomppe" Kalajoki sekä puolisonsa Marja. Jomppe on pitkän linjan pappi, puhuja, kirjailija ja kuntourheilija. Hän asuu Turussa ja on aktiivinen eläkeläinen.  Illan teemana on "Kylmästä kotiin". Marja taas on eläköitynyt opettaja ja isoäiti, jolla on pitkä kokemus hengellisestäkin työstä.

Ke 24.4. Juhlailta! Tänään Ilta sinulle -iltoja on järjestetty tasan 10 vuotta! Taivaan Isä on vastannut rukouksiin moninkertaisesti. Illoissa on ollut monia vieraita vuosien aikana ja evankeliumi on ollut esillä monin tavoin. Kiitämme Taivaan Isää tänään siitä. Tänään vieraina muusikkopariskunta Kaisa ja Timo Tuikkanen.

Cafe Bible

Kuppi kahvia ja Raamattu kourassa - siinä on pala Taivasta. Raamattu- ja musiikkikahvila Tasalan kamarissa. Illassa raamattuopetus, laulua bändin tahdittamana, kahvia, seurustelua ja iltahartaus. Tervetuloa!

21.1. klo 17

11.2. klo 17

24.3. klo 17

21.4. klo 17

Rukouksen talo

Rukouksen talo jatkaa tiistaisin klo 16.30-18 Raision seurakuntatalon seurakuntasalin kappelissa. Käynti seurakuntasalin ovesta. Kevään ensimmäinen ilta on 9.1. ja viimeinen 2.5. Voit lähettää ryhmälle rukousaiheita osoitteeseen vesa.siltala@evl.fi

Rukouksen talo auttaa sinua rukoilemaan ja tarjoaa paikan hiljentyä keskellä arkea. Rukouksen taloja on jo monilla paikkakunnilla ja niiden tehtävänä on pitää esillä rukouksen huikeaa mahdollisuutta ja rohkaista tavallisia suomalaisia rukoilemaan.

Rukouksen talo on sielun taukopaikka vaikkapa työmatkan varrella. Halutessasi seurakunnan koulutetut vapaaehtoiset rukoilevat kanssasi. Voit turvallisessa ilmapiirissä luottamuksella kertoa rukousaiheesi ja huolesi.

Voit jättää rukousaiheita myös nettisivujen kautta.

Lisätiedot Raision Rukouksen talosta:

pastori Vesa Siltala p. 044 7160 339, vesa.siltala@evl.fi

Työikäisten vapaapäivä Viherlahden leirikeskuksessa Merimaskussa

Päivässä on tarjolla monipuolista ohjelmaa mm. taidepaja, gospel-lattarit, luonnon ihmeitä, jousiammuntaa, rippikoulunostalgiaa, rantasaunan lämpöä ja yhteyttä. Tilaa myös lepoon, palautumiseen ja hiljentymiseen sekä itsensä kohtaamiseen. Lounas, päiväkahvi ja päivällinen. Vapaapäivän hinta 20 euroa. Osallistujat vastaavat itse kyydeistään.
Tiedustelut: Johanna Salonen johanna.salonen@evl.fi.

Linkki ilmoittautumiseen

Soppaa kaverille​

Keittolounas vähävaraisille raisiolaisille Tasalan kamarissa (Tasalanaukio 5) klo 13-14​ seuraavina lauantaina: 27.1., 24.2., 23.3. ja 27.4.

Kirjallisuuspiiri Myllyn tilassa

Haluatko jutella kirjallisuudesta yhdessä muiden kanssa? Tule mukaan Tasalan kamarin tilassamme kerran kuussa torstai-iltaisin klo 18 kokoontuvaan kirjallisuuspiiriin. Illat ovat 25.1., 22.2., 21.3., 25.4. ja 23.5.  Kysy lisää teemoista Marjutilta, lehtilaaksomh@gmail.com