Osallistu, toimi, vaikuta

Haluaisitko käyttää osaamistasi muiden auttamiseen? Haluaisitko tutustua uusiin ihmisiin ja löytää porukan, johon kuulua? Olet lämpimästi tervetullut mukaan tekemään yhdessä hyvää!

Raision seurakunnassa toimii lukuisia vapaaehtoistyön ryhmiä. Vapaaehtoisuus voi merkitä monenlaista avustamista, ohjaamista ja auttamista. Se voi olla asiantuntijatehtävä tai tehtävä, joka ei vaadi vapaaehtoiselta kuin sen tärkeimmän: halun tehdä hyvää ja auttaa. Osa tehtävistä on kertaluonteisia, osa puolestaan on pidempikestoisia tehtäviä.

Vapaaehtoistyö.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä -sivujen kautta saat tietää, millaisia tehtäviä kulloinkin on tarjolla ja ilmoittaa kiinnostuksesi kyseiseen tehtävään.

Vapaaehtoiset ovat mukana mm.:

• kuoroissa
• Tasalan Kamarin ja sen kahvilan toiminnassa
• päivystäjinä Myllyn toimipisteessämme
• auttamassa raisiolaisia auttamiskeskuksen toiminnan kautta
• kerhojen ohjaajina
• suunnittelemassa jumalanpalveluksia ja kirkkoväärteinä
• tilaisuuksien suunnittelussa ja toteutuksessa (esim. Ilta sinulle -illat ja miesten iltavapaat, naisverkko)
• neulomassa, leipomassa ja askartelemassa lähetystyön hyväksi
• auttamassa tietokoneen ja Internetin käytössä
• vetämässä erilaisia piirejä ja ryhmiä (esim. Raamattupiirit, Rukouksen talo, suomenkielen opettajina)
• isostoiminnassa
• ruokajaossa ja yhteisen ruokailun järjestämisessä sekä laittamassa ruokaa Soppaa kaverille -toiminnassa
• saattohoidon vapaaehtoisena
• hoitamassa diakoniatyön Naulakko-kirpputoria

Jos kiinnostuit joistain ylläolevista tehtävistä, voit olla yhteydessä projektikoordinaattori Hannele Siltalaan, hannele.siltala@evl.fi tai 044 7160 380, niin hän ohjaa sinut olemaan yhteydessä kustakin tehtävästä vastaavaan työntekijään. Jos et löydä itsellesi sopivaa vapaaehtoistehtävää, ole siinäkin tapauksessa yhteydessä Hannele Siltalaan ja yhdessä hänen kanssaan voitte etsiä juuri sinulle sopivan tehtävän.

Vapaaehtoistyön laatukäsikirja

Raison seurakunnassa haluamme satsata siihen, että jokainen vapaaehtoinen voisi olla hyvinvoiva palvelutehtävässään. Osana tätä Raision seurakunnan työntekijät yhdessä Salon seurakunnan sekä Turun arkkihiippakunnan työntekijöiden kanssa kirjasi työntekijöille suunnatun Vapaaehtoistyön laatukäsikirjan.

HYVÄÄ SULLE, HYVÄÄ MULLE Vapaaehtoistyön laatukäsikirja 1.0 (arkkihiippakunta.fi)