Aineellinen apu

Joskus tulee tilanne, että on pyydettävä apua, jotta jaksaisi vaikeiden asioiden keskellä jatkaa eteenpäin. Toisinaan tarvitaan apua siihen, että saisi ruokaa tai vaatetta ja laskujakin erääntyy.

Ota rohkeasti yhteyttä diakoniatyöntekijään niin selvitellään asioita yhdessä! Parhaiten tavoitat diakoniatyöntekijän soittamalla päivystyspuhelimeen maanantaisin klo 14-16 ja torstaisin klo 9-10 p. 044 7160 325. Voit myös laittaa diakoniatyöntekijöille sähköpostia osoitteeseen diakonia.raisio@evl.fi.

Mikään asia ei ole liian vaikea, jotta siitä ei voisi selviytyä. Mennään tarvittaessa yhdessä käymään työvoimatoimistossa, sosiaalityöntekijällä tai hoidetaan yhdessä puhelimitse asioita.

Naulakko   Seurakunnalla on ilmainen vaate- ja tavara-apu Naulakko, josta löytyy tarpeeseen vaatetta ja kodin tarvetavaraa. Diakoniatyöntekijöiltä saat hakuun oikeuttavan lomakkeen. Naulakko on  avoinna diakoniatyön asiakkaille maanantaisin klo 15-17.

Tavaralahjoituksia otetaan vastaan keskiviikkoisin 9-11 ja 16.15-17. Suuri tarve keittiön tarvikkeista, lakanoista ja pyyhkeistä. (Turvaistuimia, lastenvaunuja, -rattaita tai huonekaluja emme ota vastaan)

Kts. tarkemmin Naulakon omilta sivuilta.

VILLALANKOJA: Otetaan vastaan lahjoituksena 7-veljestä tai nalle villalankaa kaikissa väreissä. Langoista neulotaan muun muassa villasukkia tarvitseville. Lahjoitukset voi toimittaa Tasalan Kamariin sen aukioloaikana tai diakonissa Jaana Pekoselle 044 716 0365

RUOKA-APU

Raisiolaiset pienituloiset perheet ja yksin asuvat voivat saada ruoka-apua helpottamaan arkea. Myös hetkellinen kriisi voi aiheuttaa vain väliaikaisen ruoka-avun tarpeen.

Kokinvuoren seurakuntakodilla ruokajaon kanssa toimii kaikille avoin, ilmainen ruokailu, joka alkaa klo 14.30. Haettujen ruokakassien kanssa ei kuitenkaan voi tulla ruokasaliin. Ruokakassin tuotteet helposti pilaantuvat ruokailusi aikana. Ne kannattaa viedä mahdollisimman nopeasti kotiin. Olethan siis ystävällinen ja käyt ensin syömässä.

Kohtaamispaikka Olkkarista, kaupungin keskustassa, saa Raisio-kortin, jota kysytään ruokajaon ovella. Haku sukunimen mukaan aakkosjärjestyksessä. Noudattamalla aikaasi oma odotusaikasi ei ole kovin pitkä.

Haku sukunimen mukaan aakkosjärjestyksessä. MUISTATHAN NOUDATTAA OMAA AIKAASI. ÄLÄ TULE AIKAISEMMIN PIHA-ALUEELLE! Uudet numerolaput jaetaan vasta kun edellisen aakkosvuoron viimeinen on tehnyt tilauksensa.

Hakuuajat löydät seuraavasta linkistä: Tapahtumat - Raision seurakunta

Laita tapahtumahakuun oikea päivämäärä ja paina Käytä. Saat listauksen kaikista saman päivän tapahtumista. Löydät tapahtuman kohdasta Hävikkiruokaa tarvitseville. Aukaise tapahtuma, niin näet kellonajat.

Jaossa on ns. ylijäämäruokaa eli Operaatioruokaa. Operaatio ruokaa voi tulla hakemaan ilman yhteydenottoa.

ÄLÄ TULE FLUNSSAISENA PAIKALLE! Pyydä vaikka ystävää puolestasi hakemaan ruokakassin.

Muissa asioissa ota yhteys diakoniatoimiston päivystykseen

arkimaanantaisin  klo 14-16 tai

arkitorstaisin klo 9-10

SOPPAA KAVERILLE

Soppaa kaverille on Raision seurakunnan vapaaehtoisten ylläpitämä ruokailutilaisuus Tasalan Kamarissa. Vapaaehtoiset järjestävät tilaisuuden ja valmistavat jaettavan ruuan.

Kerran kuussa järjestettävä maksuton keittolounas on tarkoitettu työttömille ja vähävaraisille raisiolaisille.

Keväällä 2024 Soppaa kaverille Tasalan kamarissa klo 13-14 seuraavina lauantaina:  27.1., 24.2. 24.3. ja 27.4.

EUROOPAN SOSIAALIRAHASTON (ESR) AINEELLISEN AVUN LAHJAKORTIT VÄHÄVARAISILLE

Olemme mukana ESR+ (Euroopan sosiaalirahasto+) hankkeessa, jonka avulla voimme tukea raisiolaisia vähävaraisia.

Hankkeen kautta saamme muutaman kerran vuodessa pienen määrän Aineellisen avun maksukortteja jaettavaksi. Korteilla apua tarvitsevat voivat hankkia välttämättömiä elintarvikkeita ja päivittäistavaroita. Maksukortin arvo on 40 euroa.

ESR-kortit tällä erää ovat loppuneet. Seuraa ilmoittelua

Puhelinpäivystys p. 044 7160 325 maanantaisin klo 14-16 ja torstaisin klo 9-10. Maksukortin luovuttamisen yhteydessä keskustelemme vastaanottajan/perheen tilanteesta ja kartoitamme yhdessä mahdollisia muita tuen tarpeita.

Sähköpostiosoite on diakonia.raisio@evl.fi.