Tällä sivulla julkaistaan ajankohtaiset hautatoimeen liittyvät asiat.

Hautalyhdyt

Lyhtyjä saa käyttää talviaikana pyhäinpäivästä äitienpäivään. Lyhdyt tulee poistaa haudoilta sekä Kirkkauden kappelin lyhtytelineistä heti lyhtykauden päätyttyä.

Hautausmaan henkilökunnan kerättäväksi jääneitä lyhtyjä ei säilytetä.

Hautojen kuulutus

Seurakunta on lähettänyt hautaoikeuden haltijalle kirjeen, lisäksi haudoille on viety ilmoitus, jossa kerrotaan hallinta-ajan päättymisestä kuluvana vuonna ja tarjotaan mahdollisuutta sen jatkamiseen tai päättämiseen.

Toivomme yhteydenottoa, jos haudan hallinta-aika on päättymässä vuoden 2024 aikana.

Kirkkoneuvoston kokous 27.3.2024: Vuoden 2023 kuulutettujen, seurakunnan haltuun siirtyneiden hautojen hautamuistomerkki tulee poistaa viimeistään 10.10.2024. Mikäli hautamuistomerkkiä ei määräpäivään mennessä ole poistettu, se siirtyy hautausmaan ylläpitäjälle vastikkeetta (hautaustoimilaki 457/2003 5 luku 14 § 3 mom.).

Tiedustelut: tiina.peltonen@evl.fi tai p. 0447160368.

Haudanhoito nyt tilattavissa

Edellisenä vuonna kesähoitotilauksen tehneet ovat saaneet tarjouslaskun, jolla hoitotilauksen voi kätevästi uusia ilman erillistä yhteydenottoa seurakuntaan. Jos kyseistä hoitotilausta ei halua uusia, tarjouslaskun voi hävittää.

Edelliseen vuoteen päättyneestä pitkäaikaisesta hoitotilauksesta ilmoitamme kirjeellä, mikäli osoitetiedot ovat ajantasaiset. Asiakas voi tehdä uuden hoitotilauksen voimassa olevan hinnaston mukaisesti.

Tällä hetkellä pitkäaikaisin haudan hoitovaihtoehto on viiden vuoden kesäkukka- tai perennahoito. Myös viiden vuoden havutustilaus ja kynttiläpalvelu on mahdollinen.

Hautojen hoitokausi alkaa juhannuksesta ja päättyy syyskuussa. Hoitosopimus kattaa seurakunnan istuttamien kasvien hoidon.

Edellytyksenä hoitosopimukselle on, että hautakivi on turvallisesti asennettu.

Hautojen hoitoa koskevat tiedustelut:

taina.heinonen@evl.fi, p. 0447160309 tai

tiina.peltonen@evl.fi, p. 0447160368

Haudanhoitotilaukset: seurakuntatoimisto, p. 024360300

Hautausmaan ulkovesipisteet on suljettu talvikaudeksi!

Vesipisteet on suljettu 16.10.2023. Talvivesipisteistä saa vettä ympärivuotisesti. Vesipisteet sijaitsevat hautausmaan huoltorakennuksen seinustalla sekä Kirkkauden kappelin alakerrassa, varastoon johtavan oven vieressä.

Löydät hautausmaan Instagramista

@raision_hautausmaaLinkki avautuu uudessa välilehdessä