Viherlahden luontopolku yhdistää ekologian ja teologian

Raision seurakunnan Viherlahden leirikeskuksen ympäristöaiheinen luontopolku johdattaa niin lapset kuin aikuisetkin pohtimaan kulkijat pohtimaan suhdettaan Luojaan, luontoon sekä lähimmäisiin.

Polku on kaikille avoin

Viherlahden leirikeskuksesta löytyy aikuisille että lapsille omat luontopolut. Luontopolut ovat kaikille avoimia. Leirialueen ulkopuolella sijaitsevan polun voi kiertää itsekseen tai osallistua opastetuille kierroksille. Itse leirialue on varattu vain seurakunnan omaan käyttöön.

Reitti kulkee osittain hiekkatietä, osittain metsäpolkuja ja kallionreunoja pitkin.

Viherlahden leirikeskuksen luontopolku on rakennettu ympäristöystävällisin keinoin.

Opastettuja kierroksia

Seurakunta järjestää tilauksesta opastettuja kierroksia luontopolulle. Ryhmät ja yhdistykset voivat varata luontopolun opastuskierroksia seurakunnan työntekijöiden opastuksella. Ryhmien opastusten varauksista vastaa ympäristöasiantuntija Hannele Siltala, hannele.siltala@evl.fi.

Lapsille oma polku

Lasten luontopolku on puoli kilometriä. Luotopolun varteen tulee kahdeksan kuvataulua, joissa on otsikko sekä lasten mielikuvitusta inspiroiva, Kaarina Toivasen maalama kuva.  Tarkoituksena on, että lapset saavat kaikin aistein ja oman kokemuksensa kautta tutkia Taivaan Isän luomistyön kauneutta ja ihmeellisyyttä.

Aikuisten polulla pohditaan Raamattua

Aikuisten, noin 1,5 km pituisen reitin avulla pohditaan luonnon maisemissa Raamatun eri kohtia, joihin linkittyvät ympäristönäkökohdat. Jokaisessa taulussa on eväslaatikko (Raamatun kohta), pohdintapalsta sekä luontonurkka. Polku on merkitty maastoon sinisillä merkeillä.

Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Lisätietoja

opastetuista kierroksista ja luontopolusta: ympäristöasiantuntija Hannele Siltala

Viherlahden leirikeskuksen metsäalttari