Leikkipuistotoiminta

Lapsi leikkii hiekkalaatikolla leluautolla.

Puistokerho Wanhan pappilan leikkipuistossa

Syksy 2023 - kevät 2024

Raision seurakunta ja Raision kaupunki järjestävät yhteistyössä Puistotoimintaa Wanhan Pappilan puistossa osoitteessa: Kirkkoherrankuja 2

Ilmoittautuminen tapahtuu Raision kaupungin nettisivujenLinkki avautuu uudessa välilehdessä kautta.

PUISTOKERHO kokoontuu kevätkaudella 9.1.-23.5.2024

tiistaisin ja torstaisin klo 9.00 -11.30.

Talven paukkupakkasten (pakkasraja -12) tai liukkaiden kelien aikaan puiston lapsilla ja ohjaajilla on mahdollisuus käyttää sisätiloja. Toiminta kuitenkin noudattaa periaatetta: ulkona säällä kuin säällä.

Puistotoiminnassa lapsella on mahdollisuus osallistua ohjattuun ulkoiluun ja siellä tapahtuvaan lasten väliseen leikkiin samanikäisten lasten kanssa.

Toiminnasta vastaavat Raision seurakunnan lastenohjaaja ja Raision kaupungin lastenhoitaja.

Toiminta on tarkoitettu lapsille, joilla ei ole kunnallista tai yksityistä päivähoitopaikkaa. Toimintaan voivat osallistua 2 vuotta täyttäneet ja sitä vanhemmat, alle kouluikäiset lapset.

HUOMIO!

Puistotoimintaan ilmoittaudutaan hakulomakkeella, joka löytyy osoitteesta www.raisio.fi/varhaiskasvatus.

Lomake palautetaan Satu Ojalalle (Raision kaupungin varhaiskasvatustoiminnan koordinaattori) osoitteeseen satu.ojala@raisio.fi tai

Satu Ojala
Päivähoitoimisto
Nallinkatu 3
21200 Raisio

Lisätietoja puistotoiminnasta antaa Kirsi Suominen p. 0447971644.

Keltainen koppi vihreän luonnon ympäröimänä.

Koppi - perhepuisto lapsiperheille

Kevätkausi 12.1.-24.5.2024

Perhepuisto on auki perjantaisin klo 9.30-11.30. Työntekijänä kaupungin lastenhoitaja Kirsi Suominen p. 044 7971 644.

Perhepuistotoiminnassa lapsiperheet kohtaavat toisiaan. Lasten leikkien lomassa aikuiset pääsevät vaihtamaan ajatuksia ja saavat vertaistukea samassa elämäntilanteessa olevilta. Tervetulleita toimintaan ovat niin perheet kuin hoitajatkin lapsineen, ilman erillistä ilmoittautumista. Puistossa lapset ovat huoltajiensa vastuulla.

Koppi on seurakunnan pieni, keltainen mökki Nuorikkalan asuntoalueella sijaitsevan Vilja-Aitan leikkipuiston vieressä. Pyöreä leikkipuisto sijaitsee Vanhan Nuorikkalantien ja Alhaistentien risteyksessä laajan viheralueen ympäröimänä os. Nuorikkalanraitti 10. Parkkipaikkoja on leikkipuiston läheisyydessä rajoitetusti, mutta polkupyörä- ja kävelytieverkosto puistolle on hyvä. Puiston vieressä on myös hyvä pulkkamäki.

Käytössä on aina hiekkalelut ja talvisin myös lumilelut.

Perhepuistossa on myös vaihtelevaa ohjelmaa, kuten metsäretkiä ja toimintapisteitä.

Koppi suljettu rankkasateella tai talvella vastaavasti yli 12 asteen pakkasella. Näistä muutoksista ilmoitetaan aina Raision seurakunnan lapsi- ja perhetyön Facebook-sivulla.

Raision seurakunnan lapsi- ja perhetyö | Raisio | Facebook