Ystävyysseurakunnat ja -kirkko

"Ystävyysseurakuntatoiminnan tarkoituksena on edistää kirkkojen, seurakuntien ja niiden jäsenten keskinäistä yhteyttä sekä kasvamista yhteisessä kristillisessä uskossa ja palveluvastuussa." (Kirkon ulkoasiain keskus)

Raision kirkossa rukoillaan ystävien puolesta Rovaniemellä, Virossa sekä El Salvadorissa.

Harju-Madisen seurakunta, Viro

Viron ystävyysseurakuntatyö on Naantalin rovastikunnan yhteistoimintaa 90-luvun alusta alkaen. Vaikka rovastikunta on kasvanut ja muuttuanut nimensä Nousiaisten rovastikunnaksi, ystävyys on Harju-Madisen seurakunnan kanssa jatkunut entisellään. Harju-Madisen seurakunta on pieni ja se sijaitsee länsirannikolla Keilan ja Padisen läheisyydessä. Seurakunnan kirkkoherrana toimii nykyisin Reet Eru. Yhteistyötä koordinoi rovastikunnan työryhmä, jossa Raision edustajana on diakonissa Noora Nurmi.

El Salvadorin luterilainen kirkko

El Salvadorin luterilainen kirkko on arkkihiippakunnan kumppanuuskirkko. Raision seurakunta osallistuu  kumppanuuteen tukemalla El Salvadorin kirkon työtä mm. vuosittaisilla kolehdeille.

Varojen lahjoittaminen ei ole ainoa tuen muoto, vaan ystävinä olemme myös sitoutuneet pitämään yhteyttä ja rukoilemaan toistemme puolesta. Raisiossa elsalvadorilaisia vieraita on käynyt jo neljä kertaa!