Kirkosta eroaminen väheni koronavuonna 2020

Kirkon tutkimuskeskuksen teettämän kyselyn perusteella suomalaisten yleisimmät perusteet kirkon jäsenyydelle liittyvät kirkollisiin toimituksiin ja kirkollisten juhlapyhien kristillisiin perinteisiin. Kaksi kolmesta kirkon jäsenestä myös kokee kirkon roolin tärkeäksi suomalaisessa yhteiskunnassa. (Taloustutkimus: Gallup Ecclesiastica 2019).
Kirkkoon voi liittyä kuka tahansa 15-vuotta täyttänyt henkilö, joka on kastettu ja rippikoulun käynyt. Jäseneksi liitytään siihen seurakuntaan, jonka alueella asuu. Raisiolaisista tulee siis Raision seurakunnan jäseniä.

Jos sinua ei ole kastettu ja/tai et ole käynyt rippikoulua, voidaan sinulle aikuisenakin järjestää yksityisrippikoulu ja kaste, joista saat lisätietoja esimerkiksi seurakuntamme papeilta.
Jos et vielä tai enää kuulu kirkkoon, mutta haluaisit liittyä, käy se kätevästi esimerkiksi Liity kirkkoon -nettipalvelun kautta.
Miten voin liittyä kirkkoon?
Miksi liittyisin kirkkoon?

Lue lisää: www.liitykirkkoon.fi
Voit myös ottaa yhteyttä seurakuntatoimistoomme p. 02 4360 300 tai virasto.raisio@evl.fi
Olet lämpimästi tervetullut kirkon ja Raision seurakunnan jäseneksi!

Thu Mar 25 15:52:14 EET 2021