Hautausmaan kevätkunnostus ja kynttilälyhtyjen poisto haudoilta

Kesä lähestyy ja Raision hautausmaan kevätkunnostus ja kesähoitokausi ovat alkamassa. Seurakunta muistuttaa jälleen, että omaisten tulee tuttuun tapaan viimeistään heti äitienpäivän jälkeen poistaa haudoille tuodut kynttilälyhdyt kesän ajaksi ja moni on tämän jo tehnytkin. Noutamatta jääneet lyhdyt tullaan hautausmaan kevätkunnostuksen yhteydessä poistamaan ja siirtämään kierrätykseen.

Lyhtyjen poistaminen edesauttaa ylläpitämään siisteyttä ja turvallisuutta hautausmaalla kesähoitokauden aikana. Raision seurakunta leikkaa nurmikot maksutta kaikilta hautausmaan haudoilta ja hoitaa mm. Ikirauhan kallioiden kasvillisuuden. Lyhtyjen poisto helpottaa tätä työtä ja lisää työturvallisuutta. Lisäksi lyhtyjen käyttöikä pitenee omaisten noutaessa ne säilöön kesän ajaksi. Lyhdyt voi tuoda takaisin jälleen syksyllä pyhäinpäivän aikoihin uuden kynttilälyhtykauden alkaessa.

Lisätietoja täältä >

2021-04-20 19:03:00.0