Seurakuntavaalit lähestyvät, vaalisivut auenneet

Seurakuntavaalien 2022 valmistelut ovat alkaneet.

Haluaisitko vaikuttaa seurakuntamme tulevaisuuteen?
Miten toivoisit, että seurakunnassamme toimitaan?
Mikä on hyvin, minkä toivoisit muuttuvan?

Joka neljäs vuosi toimitettavissa vaaleissa seurakuntiin valitaan uudet luottamushenkilöt, jotka päättävät mm. siitä, minkälaista toimintaa seurakunnassa järjestetään ja mihin seurakunnan rahoja käytetään. He myös äänestävät kirkolliskokousvaaleissa, joissa valitaan päättäjät kirkon ylimpään päättävään elimeen.

Ehdokkaaksi asettumisen ikäraja on 18 vuotta, mutta äänestää voi jo 16-vuotiaana. Ehdokasasettelu päättyy vasta 15.9., mutta jo nyt kannattaa miettiä, voisiko tämä luottamustehtävä olla kiinnostava ja harkita ehdokkuutta. Seurakunnan päätöksenteossa on hyvä olla eri-ikäisiä luottamushenkilöitä. Erityisesti nuoria kannustetaan mukaan entistä aktiivisemmin vaikuttamaan siihen, miltä kirkon ja oman seurakunnan toiminta tulevaisuudessa näyttää.

Seurakuntavaalien vaalipäivä on 20.11. ja ennakkoäänestys 8.−12.11.
Katso lisää täältä >

2022-04-11 11:24:00.0