Seurakuntavaalit lähestyvät. Tervetuloa ehdokkaaksi!

medium_Sinustako_Seurakuntapäättäjä_2022_logolla-01 (1).jpg

Joka neljäs vuosi toimitettavissa vaaleissa seurakuntiin valitaan uudet luottamushenkilöt, jotka päättävät mm. siitä, minkälaista toimintaa seurakunnassa järjestetään ja mihin seurakunnan rahoja käytetään. He myös äänestävät kirkolliskokousvaaleissa, joissa valitaan päättäjät kirkon ylimpään päättävään elimeen.

Ehdokkaaksi asettumisen ikäraja on 18 vuotta, mutta äänestää voi jo 16-vuotiaana. Ehdokasasettelu päättyy 15.9., joten vielä ehtii miettiä, voisiko tämä luottamustehtävä olla kiinnostava ja lähteä mukaan ehdokkaaksi.

Seurakunnan päätöksenteossa on hyvä olla eri-ikäisiä luottamushenkilöitä. Erityisesti nuoria kannustetaan mukaan entistä aktiivisemmin vaikuttamaan siihen, miltä kirkon ja oman seurakunnan toiminta tulevaisuudessa näyttää.

Seurakuntavaalien vaalipäivä on 20.11. ja ennakkoäänestys 8.−12.11.
Katso lisää täältä >

Tervetuloa mukaan mielenkiintoiseen luottamustehtävään, jossa on mahdollisuus vaikuttaa kotiseurakunnan ja kirkon tulevaisuuteen.

2022-08-17 11:53:00.0