Seurakuntavaalien ennakkoäänestäjien määrässä vahva kasvu Raisiossa

original (1).png

Raision ennakkoäänestyspisteillä kävi 1046 äänestäjää, kun edellisissä vaaleissa neljä vuotta sitten vastaava määrä oli 662. Lähes 60 prosentin nousu on ilon aihe, kun seurakuntavaalien äänestysprosentti yleensä jää melko alhaiseksi.

Seurakuntavaaleissa voi äänestää vielä ensi sunnuntaina 20.11. kello 11-20 Raision keskustassa sijaitsevalla seurakuntatalolla osoitteessa Kirkkoherrankuja 2. Mukaan äänestykseen riittää henkilötodistus.

Kaikki äänestäjät saavat kiitoksena tuoretta leipää kotiin vietäväksi. >>

Seurakuntavaaleissa Raision seurakunnan kirkkovaltuustoon on ehdolla 59 raisiolaista ehdokasta, joiden joukosta valitaan 27 jäsentä seuraavaksi 4-vuotiskaudeksi päättämään seurakunnan tulevaisuuteen vaikuttavista asioista. Päätökset koskevat esimerkiksi lasten, nuorten ja perheiden toimintaa, musiikkitilaisuuksia, vanhustyötä, apua tarvitsevien tukemista, hautausmaiden hoitoa ja kulttuuriperinnön vaalimista.

Seurakunnan luottamushenkilöt äänestävät myös kirkolliskokousvaaleissa eli valitsevat päättäjät kirkon ylimpään päättävään elimeen.

Ehdokkaiden kuvat ja numerot ym. vaali-infoa täältä.

Tervetuloa äänestämään!

2022-11-17 22:02:00.0