Tasalan Kamari viettää 30-vuotisjuhlaviikkoa 6.-12.2.

Tasala (1).jpg

Kahvia, kohtaamisia ja vapaaehtoistyötä Tasalan Kamarissa jo 30 vuotta

Raision keskustassa sijaitseva Tasalan Kamari on ollut monille tärkeä kokoontumis- ja pistäytymispaikka jo 30 vuoden ajan. Kamarin monipuolisen toiminnan on alusta alkaen mahdollistanut Raision seurakunta ja suuri joukko vapaaehtoisia, joiden osallistuminen erilaisiin vastuutehtäviin on tuonut iloa ja apua raisiolaisille monin eri tavoin. Tasalan Kamarissa on kahvilan lisäksi paljon muutakin toimintaa, harrastuspiirejä ja ohjelmaa, sekä myös juttuseuraa ja erilaista tukea ja apua elämään.

Tasalan Kamarin kahvio on avoinna kaikille maanantaista torstaihin kello 10–15 ja perjantaisin klo 10–13. Sen hintataso on edullinen ja tarjolla on kahvia, teetä sekä suolaista ja makeaa pikkupurtavaa, keskiviikkoisin myös vohveleita ja perjantaisin aamupuuroa.
Soppi-myymälän erilaisia vapaaehtoisten valmistamia käsityötuotteita voi ostaa lahjaksi tai omaksi iloksi ja niiden tuotto menee hyväntekeväisyyteen lähetystyön kautta.

Kahvilla pistäytymisen ja jutustelun lisäksi Kamariin voi tulla esimerkiksi laulamaan, jumppaamaan, pelailemaan ja tekemään käsitöitä yhdessä toisten kanssa. Toisinaan taas kokoonnutaan keskustelemaan runoista tai Raamatusta. Myös pappien ja diakoniatyöntekijöiden kanssa on mahdollisuus tulla juttelemaan.

Kahtena päivänä viikossa tarjolla on opastusta esimerkiksi tietokoneen ja älypuhelimen käyttöön liittyvissä asioissa. Lisäksi Tasalan Kamarissa toimii Auttamiskeskus, jonka kautta on mahdollista pyytää esimerkiksi ulkoilu- ja juttuseuraa, saattajaa avuksi lääkärikäynnille tai muuta tilapäistä apua arkeen.

Kaikki Kamarin toiminta on maksutonta.

Myös uusia vapaaehtoisia kutsutaan mukaan auttamaan erilaisissa tehtävissä satunnaisesti tai säännöllisemmin. Lisätietoja näistä voi kysyä diakonissa Jaana Pekoselta (p. 044 7160 365 tai jaana.pekonen@evl.fi)

Tasalan Kamarissa juhlitaan pyöreitä vuosia koko viikon ajan 6.-12.2. Luvassa on mm. muistoja Kamarin vuosilta, musiikkiesityksiä, visailua, pelejä ja muuta ohjelmaa sekä kakku- ja kahvitarjoilu joka päivä maanantaista perjantaihin. Juhlaviikko huipentuu sunnuntaina 12.2. klo 10 Raision kirkossa pidettävään juhlamessuun ja kirkkokahveihin seurakuntatalolla.

Kaikki ovat lämpimästi tervetulleita mukaan Tasalan Kamarin juhlaviikon tapahtumiin ja kaikkeen muuhunkin toimintaan.

Tasalan Kamari
Tasalanaukio 5, Raisio.

---------------------------------------
TASALAN KAMARI 30 VUOTTA
– JUHLAVIIKON OHJELMA 6.–12.2.

Kakku- ja kahvitarjoilu joka päivä ma-pe.

MAANANTAI 6.2.
klo 11–12 ja klo 13–14: Lauluja elämänkaarelta. Anneli Uitto ja Matti Lepänhaara.

TIISTAI ti 7.2.
klo 11–15: Nostalgiapäivä. Muistoja Kamarin vuosilta.

KESKIVIIKKO 8.2.
klo 10: Kamarin juhlakinkerit. Paikalla Tasalan Kamarin pappi Antti Pajunen. Aiheena ”Vieraanvaraisuus – Raamatun kestoteema”
klo 11: Korsulaulajat esiintyvät kanttori Jukka Saarisen johdolla.

TORSTAI 9.2.
klo 10-12: Tietovisa ja seurapelejä
klo 13-14: Laulukammari-kuoro esiintyy

PERJANTAI 10.2.
klo 11-12: Kuoro Karjalan Käköset esiintyy

SUNNUNTAI 12.2.
klo 10: Juhlamessu Raision kirkossa ja juhlakahvit seurakuntatalolla.

Fri Feb 03 17:22:47 EET 2023