Hätäapua Ukrainan sodasta kärsiville

Halu auttaa hädän keskellä olevia ukrainalaisia on suuri ja monet pohtivat, miten voisi olla mukana auttamassa. Suositeltu tapa auttaa on tehdä rahalahjoitus sellaisten tunnettujen kanavien kautta, joilla on yhteistyötä ja auttamisverkostoa eri maissa ja kokemusta hätäavun viemisestä kriisien keskelle.

Kirkon Ulkomaanapu on Suomen suurin kansainvälisen avun järjestö, jonka kautta myös Raision seurakunta ohjaa apua Ukrainan sodasta kärsiville. Seurakuntamme kartuttaa Kirkon Ulkomaanavun hätäapurahastoa lipaskeräysten ja 6.3. järjestetyn messun kolehdin varoilla. Lisäksi kirkkoneuvoston käsittelyyn on tulossa esitys, jonka mukaan toimintamäärärahoista lahjoitetaan 5000€ Kirkon Ulkomaanavun Ukrainan hätäapurahastoon.

Suomeen tulevia ukrainalaisia pakolaisia voi auttaa kirkon Kotimaanavun käynnistämän valtakunnallisen hätäapukeräyksen kautta. Lahjoituksen ohjataan seurakunnissa tehtävään auttamistyöhön ukrainalaisten parissa täällä Suomessa.

Raision seurakunta on myös ilmaissut valmiutensa olla tarvittaessa eri tavoin mukana auttamassa mahdollisia lähiseudulle sijoitettavia pakolaisia. Kyseessä voi olla sekä henkinen että aineellinen tuki, kuten esimerkiksi vaate- ja muu tavara-apu. Muutakin auttamistyötä valmistaudutaan tarpeen mukaan tekemään heidän hyväkseen.

Merkityksellinen tapa auttaa on myös se, että rukoilemme hätää kärsivien puolesta, kuten niin monet muutkin nyt tekevät monissa eri maissa. Tähän yhteiseen rukoukseen voi kuka tahansa omalta osaltaan liittyä.

Lahjoitusohjeet ym. lisätietoa: www.kirkonulkomaanapu.fi

2022-03-06 21:12:00.0